- Startsida
- Näringsliv & arbete
- Upphandling och inköp
- Gällande avtal
Gällande avtal
Många varor och tjänster finns på ramavtal
En stor del av de varor och tjänster kommunen köper finns på ramavtal. Ett ramavtal är ett kontrakt som ingås mellan i detta fall Tanums kommun och en eller flera leverantörer i syfte att fastställa villkoren för senare tilldelning av inköp under en given tidsperiod (vanligtvis 3-4 år). Om kommunen har ramavtal är kommunen bunden att göra sina inköp från det.
Sammanställning Ramavtal Tanums kommun 2024 Pdf, 114.5 kB, öppnas i nytt fönster.
Om det redan finns ramavtal på den vara du säljer kan det dröja innan du får sälja till kommunen, men om du bevakar kommunens upphandlingar finns det chans att få en större affär om du lämnar ett konkurrenskraftigt anbud när avtalen löper ut och ny upphandling görs.
Kontakt
Kundcenter
Välkommen till dina
kommunvägledare
Telefon 0525-180 00
Fax 0525-183 00
kommun@tanum.se
Måndag-fredag 8.00-16.30
Avvikande öppettider
Besöksadress
Kommunhuset
Apoteksvägen 6
457 31 Tanumshede
Tedacthuset
Storemyrsvägen 2
457 31 Tanumshede
Postadress
Tanums kommun
Verksamhet/mottagare
457 81 Tanumshede
Upphandling
Sandra Morin
0525-180 78
Paula Kellett
0525-182 91
Besöks/postadress
Apoteksvägen 6
457 81 Tanumshede