- Startsida
- Kommun & politik
- Kvalitetskontroll och utveckling
Kvalitetskontroll och utveckling
Kvalitetsgarantier
Tanums kommun har kvalitetsgarantier för olika kommunala verksamheter. En kvalitetsgaranti beskriver och tydliggör vad du har rätt att förvänta dig av olika kommunala verksamheter. Garantin ska ses som både ett löfte och en upplysning om vad du har rätt att förvänta dig av tjänster och service i Tanums kommun.
Jämför Tanum
Inom den kommunala sektorn pågår ett ständigt arbete för högre kvalitet och effektivitet i verksamheterna. Ett verktyg i detta arbete är att göra nyckeltalsbaserade jämförelser och analyser. Jämförelserna kan både avse nationella nyckeltal och jämförande analyser mellan grupper av kommuner.
Medborgarundersökningar
För att få svar på vad kommuninvånarna tycker om Tanum som plats att bo och leva i, kommunens verksamheter och de kommunala besluten anlitar Tanums kommun Statistiska centralbyrån (SCB) som på uppdrag genomför medborgarundersökningar. Tanums kommun har för avsikt att genomföra undersökningen en gång vartannat år.
Nyckeltal från Kolada - Öppna data
Kommun- och landstingsdatabasen Kolada innehåller jämförbara nyckeltal om alla Sveriges kommuner och landsting, exempelvis antal födda, antal invånare, boklån, kostnad för hemtjänst.
Dessa nyckeltal bygger på data från ett stort antal myndigheter, till exempel Statistiska centralbyrån (SCB), Valmyndigheten, Bolagsverket, Skolverket och BRÅ.
Kontakt
Kundcenter
Telefon 0525-180 00
Fax 0525-183 00
kommun@tanum.se
Måndag-fredag 8.00-16.30
Avvikande öppettider
Besöks/postadress
Kommunhuset
Apoteksvägen 6
457 81 Tanumshede
Tedacthuset
Storemyrsvägen 2
457 31 Tanumshede
Kommunkansliet
Kundcenter 0525-180 00
Besöks/postadress
Apoteksvägen 6
457 81 Tanumshede