- Startsida
- Utbildning & barnomsorg
- Vuxenutbildning
- Utbildningar och kurser
- Kundkommunikatör
Kundkommunikatör

Vad innebär det att arbeta som kundkommunikatör?
Att arbeta med kundservice och support handlar om att hjälpa människor – varje dag. Du är företagets ansikte utåt och den som skapar positiva kundupplevelser genom att lyssna, lösa problem och ge professionell service.
Arbetet kan innebära att svara på frågor via telefon, mejl eller chatt, ta emot beställningar, ge teknisk support eller vägleda kunder i butik och digitala kanaler. I rollen behöver du vara serviceinriktad, kommunikativ och kunna hantera olika situationer med lugn och respekt.
En kundservicemedarbetare eller supporttekniker är en nyckelperson i dagens digitala arbetsliv – där teknik, kommunikation och kundnöjdhet går hand i hand.
Att läsa kundcervice och support på Campus Futura
Utbildningen är 20 veckor, alltså en priod. Den bedrivs via hybrid vilket innebär att du kan välja mellan att komma på plats eller att logga in till lektionerna via länk. Vid praktiska insklag eller prov så krävs närvaro på skolan. I denna utbildning lär du
dig professionellt bemötande, lösa problem och skapa goda
kundrelationer, digitalt och personligt. Utbildningen kombinerar digital service, hållbarhet och kommunikation – viktiga kompetenser i dagens arbetsliv.
Behörighet
För att läsa denna utbildning behöver du vara färdig med SFI kurs D eller motsvarande.
APL
Arbetsplatsförlagd undervisning ingår i utbildningen. Notera att vi inte kan garantera dig en APL-plats i ditt absoluta närområde. Du ansvarar för att ta dig till APL-platsen.
Ansökan
Du ansöker direkt över internet. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
