Faktureringsinformation till leverantörer

Elektronisk faktura

Har ni sålt en vara eller tjänst till Tanums kommun så vill vi att ni fakturerar oss elektroniskt. Det finns flera sätt att göra detta på och ni kanske redan har ett system eller köper en tjänst som kan skicka elektroniska fakturor.

Om ni har någon av nedanstående tjänster så kan ni börja skicka direkt:

  • Pagero
  • InExchange
  • Visma SPCS
  • Tieto
  • BGC (SEB, Handelsbanken, Swedbank och Danske Bank)

Om ni använder något annat system eller tjänst så vill vi att ni meddelar vår fakturaansvarig så att vi kan komma överens om alternativ uppkopplingen.

Använd kommunens gratis fakturaportal

Om ni inte har någon tjänst eller system som kan skicka en elektronisk faktura så kan ni använda vår fakturaportal och registrera din faktura elektroniskt. Till fakturaportalenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Pappersfaktura

Alla leverantörsfakturor som inte sänds elektroniskt ska sändas till följande adress för skanning och därför ska samtliga fakturor vara märkta med referensnummer och namn på beställaren/köparen.

Fakturor ska skickas till fakturaadressen:
Tanums kommun
Leverantörsfakturaservice
R046
Fack 640001
106 54 Stockholm

Referensnummer=Beställaren skall alltid uppge sitt ansvarsnummer och måste finnas med på fakturan som referens.

För att skanningen av fakturorna ska gå så smidigt som möjligt är bra om inga fakturakopior eller reklam skickas med fakturan utan att de skickas direkt till Tanums kommun, Ekonomikontoret, 457 81 Tanumshede.

Köparen ska även kunna legitimera sig vid beställning/köp. Om inget annat har avtalats betalas fakturan 30 dagar från att den avsänds från leverantören.

Kontakt

Kundcenter

Tel. 0525-180 00
Fax. 0525-183 00
kommun@tanum.se

Måndag-fredag 8.00-16.30

Besöks/postadress

Apoteksvägen 6
457 81 Tanumshede

Ekonomiavdelningen

Fakturaansvarig
Viktoria Dahlborg
Tel. 0525-180 89

Nicolina Ravnås
0525-181 35

Besöks/postadress

Apoteksvägen 6
457 81 Tanumshede