Tanums kommun erbjuder fakturor via digitala brevlådor

Från årsskiftet erbjuder vi dig att ta emot kommunens faktura via digital brevlåda. Är du redan ansluten till en sådan (typ Kivra) kommer fakturan från oss automatiskt dit om du inte valt autogiro eller e-faktura.
Om du har en digital brevlåda men hellre önskar att ta emot fakturan via autogiro finns här information om hur du ändrar till det, E-faktura och autogiro
Önskar du att ta emot fakturan via e-faktura så vänd dig till din internetbank för information.
Vill du avsluta ditt autogiro eller e-faktura för att få fakturan digitalt gör du detta via din bank, antingen internetbanken eller via kontakt med din bank.
Om du inte har en digital brevlåda så kommer fakturan från oss på precis samma sätt som tidigare och du behöver inget göra.
Exempel på digitala brevlådor
Det finns flera olika digitala brevlådor. Min myndighetspost är statens digitala brevlåda, som endast tar emot brev från myndigheter, kommuner och regioner.
Kivra är en annan digital brevlåda, som tar emot brev från anslutna myndigheter, organisationer och företag.