Få sms vid driftstörningar inom kommunalt vatten och avlopp

Vid driftstörningar i Tanums kommuns vatten- och avloppsnät är det viktigt att du som fastighetsägare så snabbt som möjligt får information om detta. Du kan anmäla dig till vår sms-tjänst för att få meddelande vid sådana tillfällen. Du kan själv bestämma vilket mobilnummer sms:et ska skickas till och/eller lägga till fler fastig­heter i din profil.

Här kan du registrera ditt mobilnummer.

Registret är inte publikt. Det används endast för driftinformation och aldrig för försäljning eller marknadsföring.

Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).

Hur får jag sms?

Du får sms genom att registrera ditt mobilnummer i formuläret nedan. Finns ditt nummer redan registrerat så kommer det från vår leverantörs system och är baserat på data från mobiloperatörerna.

Du måste alltid manuellt registrera ditt mobilnummer för att knyta ihop det till en adress om du:

  • skyddat nummer
  • har ett oregistrerat kontantkort
  • har ett fritidshus
  • använder jobbtelefon
  • vill få sms som till exempel berör en anhörigs adress i kommunen
  • har flera fastigheter

Om du inte vill få sms

Om du vill att något av dina mobilabonnemang, som exempelvis ditt barns mobilnummer, ska undantas från sms-utskicken så kan du avregistrera dessa i formuläret nedan.

Kontakt

Kundcenter

Telefon 0525-180 00
Fax 0525-183 00
kommun@tanum.se

Måndag-fredag 8.00-16.30
Avvikande öppettider

Besöksadress

Kommunhuset
Apoteksvägen 6
457 81 Tanumshede

Tedacthuset
Storemyrsvägen 2
457 31 Tanumshede

Postadress

Tanums kommun
Verksamhet/mottagare
457 81 Tanumshede