- Startsida
- Boende, miljö & infrastruktur
- Avfall och återvinning
- Renhållningsordning
Renhållningsordning för Tanums kommun
innehållande avfallsplan och avfallsföreskrifter
En renhållningsordning är ett verktyg för att styra, följa upp och utveckla kommuners avfallshantering. Renhållningsordningen består av en avfallsplan samt avfallsföreskrifter och ska antas av kommunfullmäktige.
Kommunerna Lysekil, Munkedal, Sotenäs och Tanum har tillsammans med avfallsbolaget Rambo AB arbetat fram en gemensam avfallsplan för Rambo-regionen. Planen utgår från Naturvårdsverkets föreskrifter och allmänna råd om vad en avfallsplan ska innehålla. Avfallsplanen har antagits av kommunfullmäktige i respektive Rambo-kommun samt Rambos styrelse.
Avfallsplan och föreskrifter för Tanums kommun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (finns på rambo.se tillsammans med bilagor)
Kontakt
Kundcenter
Välkommen till dina
kommunvägledare
Telefon 0525-180 00
Fax 0525-183 00
kommun@tanum.se
Måndag-fredag 8.00-16.30
Avvikande öppettider
Besöksadress
Kommunhuset
Apoteksvägen 6
457 81 Tanumshede
Tedacthuset
Storemyrsvägen 2
457 31 Tanumshede
Postadress
Tanums kommun
Verksamhet/mottagare
457 81 Tanumshede
Tekniska förvaltningen
Kundcenter 0525-180 00
Besöks/postadress
Storemyrsvägen 2,
Tanumshede
Postadress
Tanums kommun
457 81 Tanumshede